Ανδρέας Μπάρκουλης, ο εμβληματικός ζεν πρεμιέ του ελληνικού κινηματογράφου

Ανδρέας Μπάρκουλης, ο εμβληματικός ζεν πρεμιέ του ελληνικού κινηματογράφου’

 

Ο Ανδρέας Μπάρκουλης, ένας από τους εμβληματικούς ζεν πρεμιέ του ελληνικού κινηματογράφου, έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα στις 23 Αυγούστου του 2016.

Για χάρη του δημιουργήθηκε το θρυλικό σλόγκαν «Κορίτσια ο Μπάρκουλης!» και η φωτογραφία του υπήρχε σε κάθε κοριτσίστικη σχολική τσάντα τη δεκαετία του ‘60.

Το θελκτικό παρουσιαστικό του, η ευγενική φυσιογνωμία και η φυσική του γοητεία, γρήγορα τον καθιέρωσαν ως τον πιο δημοφιλή πρωταγωνιστή του ελληνικού κινηματογράφου της εποχής εκείνης.

Η ζωή και η καριέρα του Ανδρέα Μπάρκουλη

Ο Ανδρέας Μπάρκουλης γεννήθηκε στον Πειραιά στις 4 Αυγούστου του 1936, σπούδασε υποκριτική και κατά την αποφοίτησή του χαρακτηρίστηκε εξαιρετικό ταλέντο.

Από τα εφηβικά του χρόνια συμμετείχε σε διάφορες παραστάσεις αρχαίας τραγωδίας με το θίασο των Σπύρου Μουσούρη – Κρινιώς Παπά, παράλληλα με τις θεατρικές σπουδές του στη Σχολή του Κωστή Μιχαηλίδη.

Η πρώτη του εμφάνιση στο θέατρο έγινε το 1956 με τον «Κορυδαλλό» του Ζαν Ανούιγ και στον κινηματογράφο ένα χρόνο αργότερα στην ταινία του Κώστα Ανδρίτσου «Μαρία η Πενταγιώτισσα», δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη.

Διαβάστε Επίσης  17 χρόνια χωρίς τον Στέλιο Καζαντζίδη

Έπαιξε σε περισσότερες από εκατό ταινίες, ερμηνεύοντας σπουδαίους ρόλους σε δραματικές ταινίες, όπως «Κοινωνία ώρα Μηδέν» (1966), «Κοντσέρτο για πολυβόλα» (1967), «Όλγα Αγάπη μου» (1968), αλλά και κωμωδίες, όπως «Ο Μιμίκος και η Μαίρη (1958), «Μια Ιταλίδα στην Ελλάδα» (1958), «Διακοπές στην Αίγινα» (1958), «Η Μουσίτσα» (1959), «Μην είδατε τον Παναή» (1962), «Το Δόλωμα» (1964), «Τζένη Τζένη» (1965), «Ησαΐα μη Χορεύεις» (1969), «Μια τρελή τρελή σαραντάρα» (1970) και η «Θεία μου η χίπισσα» (1970).

Η εξαιρετική θεατρική πορεία και τα προβλήματα με τον νόμο

Εξαιρετική ήταν και η πορεία του στο θέατρο μέχρι το 1973, όταν μία υπόθεση με ναρκωτικά τον έφερε αντιμέτωπο με τη δικαιοσύνη. Προφυλακίστηκε, αλλά αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση και το 1974 έφυγε στην Αμερική. Εκεί ασχολήθηκε με το τραγούδι και όταν επέστρεψε στην Ελλάδα, το 1983, αφοσιώθηκε στο ποιοτικό θέατρο, ερμηνεύοντας με μοναδική ευαισθησία σπουδαίους ρόλους μέχρι το τέλος της δεκαετίας του ‘80. Προβλήματα υγείας, όμως, τον απομάκρυναν σχετικά νωρίς από το θέατρο, ενώ συνέχισε με σποραδικές εμφανίσεις στην τηλεόραση τη δεκαετία του ‘90.

Διαβάστε Επίσης  «Tα Χριστούγεννα του τεμπέλη» στον Χώρο Τέχνης Ιδιόμελο

Η ταραχώδης ζωή του

Στην αυτοβιογραφία του η οποία κυκλοφόρησε το 2013, ο ίδιος αναφέρθηκε σε πτυχές της ζωής του που λίγοι γνώριζαν. Αποκάλυψε τους έρωτές του με μεγάλες σταρ όπως η Τζένη Καρέζη και η Καίτη Γκρέυ, αλλά και το γεγονός ότι οι ερωτικές σκηνές του με την Αλίκη Βουγιουκλάκη ήταν πέρα για πέρα ρεαλιστικές.

Οι γάμοι, τα παιδιά και ο… Τζέιμς Μποντ

Ο Ανδρέας Μπάρκουλης παντρεύτηκε τρεις φορές και απέκτησε τρία παιδιά. Ο πρώτος του γάμος έγινε με τη συνάδελφο του, Αλέκα Στρατηγού το 1958.

Ο τρίτος γάμος έγινε πολύ αργότερα στις αρχές της δεκαετίας του 2000 με τη Μαρία Μπάρκουλη, με την οποία απέκτησε ένα γιο, τον Νίκο. Είχε ακόμη δύο παιδιά, μία κόρη και έναν γιο.

Υπήρξε αρραβωνιασμένος με τη διάσημη τραγουδίστρια Καίτη Γκρέυ.

Στις σελίδες του βιβλίου του, ο Ανδρέας Μπάρκουλης είχε ομολογήσει πως αρνήθηκε τον ρόλο του Τζέιμς Μποντ, από ανασφάλεια, επειδή δεν γνώριζε καλά Αγγλικά.

Με τη σύζυγό του Μαίρη και τον γιο του Νίκο

πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *