Το πρωί κατάσκοπος, το βράδυ χορεύτρια: Η Ελληνίδα που τρέλανε το Χόλιγουντ και εξαφανίστηκε μυστηριωδώς μετά από 6 μόλις χρόνια

 

Το πρωί κατάσκοπος, το βράδυ χορεύτρια: Η Ελληνίδα που τρέλανε το Χόλιγουντ και εξαφανίστηκε μυστηριωδώς μετά από 6 μόλις χρόνια

Το πρωί κατάσκοπος, το βράδυ χορεύτρια: Η Ελληνίδα που τρέλανε το Χόλιγουντ και εξαφανίστηκε μυστηριωδώς μετά από 6 μόλις χρόνια

 

Χαμένη κάπου στο χρόνο και σχεδόν στα όρια του μύθου φιγουράρει η μορφή της Ρίτας Καρίτα.

Της Ελληνίδας ηθοποιού και χορεύτριας που –άγνωστο πώς- βρέθηκε στις αρχές του προηγούμενοι αιώνα στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, όπου –σύμφωνα με τις διηγήσεις- υπήρξε μια… Μάτα Χάρι!

Η ιστορία της μοιάζει σε ορισμένα σημεία με αυτήν την διάσημης χορεύτριας ινδικών χορών η οποία ήρθε σε αυτόν τον κόσμο ως Μαργαρίτα Ζέλε και κατά την διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου κατηγορήθηκε ως διπλή κατάσκοπος. Το τέλος της, μάλιστα, υπήρξε δραματικό καθώς θεωρήθηκε υπεύθυνη για τον θάνατο 50.000 Γάλλων στρατιωτών εξαιτίας των πληροφοριών που έδινε στον εχθρό, με αποτέλεσμα να της επιβληθεί η θανατική ποινή και να εκτελεστεί. Ωστόσο νεότερες μελέτες υποστηρίζουν ότι υπήρξε θύμα σκευωρίας, χωρίς κανείς πια να μπορεί να γνωρίζει τι είναι αλήθεια και τι ψέμα.

Αντίστοιχα, ακόμη λιγότερα πράγματα έχουν γίνει γνωστά για την τρόπο τινά Ελληνίδα Μάτα Χάρι, όπως χαρακτηρίζουν ορισμένοι την Ρίτα Καρίτα. Η δική της περίπτωση χάνεται στα βάθη του χρόνου κι ελάχιστες πληροφορίες προκύπτουν από την έρευνα γύρω από το δικό της όνομα.

Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι ότι την συναντάμε πριν από περίπου έναν αιώνα και συγκεκριμένα το 1921 ως ηθοποιό και χορεύτρια, έτσι όπως περιγράφεται στο βιβλίο «Οι Έλληνες στο Χόλιγουντ», των Φώντα Λαδή και Νίκου Θεοδοσίου.

Μπορεί να μην έκανε την καριέρα του Δημήτριου Μήτσουρα στο ενεργητικό του οποίου καταγράφονται περίπου 40 ταινίες του βωβού κινηματογράφου, αλλά και εκείνη –όπως προκύπτει από την έρευνα- δεν πέρασε απαρατήρητη στην αντίπερα όχθη Ατλαντικού.

 

Φαίνεται ότι κερδίζει μια θέση στον χώρο του θεάματος και γίνεται ευρύτερα γνωστή γύρω στο 1921. Η φυσική ομορφιά της μελαχρινής Ελληνίδας και το «φιδίσιο» κορμί της δεν περνούν απαρατήρητα, με αποτέλεσμα να λάβει μέρος σε παραστάσεις της εποχής. Συναντάμε το όνομά της σε οπερέτες, όπως το «My Princess» που παρουσιάστηκε σε Λονγκ Άιλαντ και Νέα Υόρκη ή σε μιούζικαλ σαν το «The Cocoanuts» στην Φλόριντα και σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα κατορθώνει να γίνει γνωστή.

Σε κάποια από αυτές τις παραστάσεις την ξεχωρίζει ο διάσημος σκηνοθέτης Σεσίλ ντε Μιλ ο οποίος μάλιστα της δίνει ρόλους σε δύο από τις ταινίες του. Κι ενώ κάποιος θα έβαζε στοίχημα ότι μετά από αυτό η καριέρα της θα εκτοξευόταν, εκείνη εξαφανίζεται εντελώς από το προσκήνιο κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες.

Το πέπλο μυστηρίου γίνεται ακόμη πιο πυκνό και πυροδοτεί και μια σειρά από θεωρίες συνωμοσίας αφού σύμφωνα με τον αστικό μύθο ο χορός και η υποκριτική δεν ήταν οι μοναδικές δραστηριότητές της.

Η Ρίτα Καρίτα τα βράδια εμφανιζόταν σε διάφορα ανάλογου τύπου θεάματα, αλλά είχε και ζωή την υπόλοιπη ημέρα και μάλιστα εντελώς διαφορετικής φύσης. Φαίνεται πως εργαζόταν παράλληλα στο τμήμα πληροφοριών του αμερικανικού στρατού, με τη μόνη διαφορά ότι η δουλειά της δεν ήταν σε κάποιο γραφείο.

Αντίθετα, φέρεται να λειτουργούσε ως μυστικός πράκτορας παριστάνοντας την οπαδό του Κομμουνισμού και συλλέγοντας πληροφορίες για την δράση των Μπολσεβίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής…

 

πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *