Ανεβασμένο σάκχαρο το πρωί: Πού οφείλεται & πώς θα το αντιμετωπίσετε

Ανεβασμένο σάκχαρο το πρωί: Πού οφείλεται & πώς θα το αντιμετωπίσετε

Η φυσιολογική αύξηση στα επίπεδα του σακχάρου του αίματος που συμβαίνει τις πρώτες πρωινές ώρες, περίπου μεταξύ 2 και 8 π.μ., είναι συνήθως αποτέλεσμα ορμονικών διεργασιών που συμβαίνουν στον οργανισμό.

Το φαινόμενο μας επηρεάζει όλους, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Τα υγιή άτομα μπορεί ποτέ να μην αντιληφθούν ότι συμβαίνει στο σώμα τους, καθώς απελευθερώνεται επαρκής ποσότητα ινσουλίνης ώστε να ρυθμιστεί το σάκχαρο.

Αυτό όμως δεν ισχύει για τα άτομα με διαβήτη. Στους διαβητικούς η διαδικασία παραγωγής ινσουλίνης δεν εκτελείται ομαλά –είτε παράγεται λιγότερη ινσουλίνη είτε η ινσουλίνη δεν επιδρά όπως πρέπει–, επομένως είναι πιο πιθανό να επηρεαστούν από την πρωινή άνοδο του σακχάρου και να εκδηλώσουν συμπτώματα.

Διαβάστε Επίσης  Καρκίνος: Πόσο αυξάνουν τον κίνδυνο τα επεξεργασμένα τρόφιμα

Τυπικά συμπτώματα που χαρακτηρίζουν την πρωινή αύξηση του σακχάρου στους διαβητικούς είναι η ναυτία, η γενικευμένη αδυναμία και η πολύ έντονη δίψα. Επίσης, είναι πιθανό να εκδηλωθούν και άλλα συνήθη συμπτώματα του ανεβασμένου σακχάρου, όπως τάση λιποθυμίας, τάση προς έμετο και αποπροσανατολισμός.

Εάν έχετε λάβει διάγνωση για διαβήτη και το σάκχαρό σας είναι μόνιμα αυξημένο το πρωί, αρχικά θα πρέπει να κρατήσετε για μερικές μέρες ένα ημερολόγιο στο οποίο θα καταγράφετε την τιμή του σακχάρου σας γύρω στις 2 με 3 π.μ. Με τον τρόπο αυτό, θα είναι πιο εύκολο να καταλάβει ο γιατρός σας ποιος παράγοντας ευθύνεται για το ανεβασμένο σάκχαρο.

Διαβάστε Επίσης  Μήπως τρέμουν τα χέρια σας; Τι μπορεί να φταίει και τι πρέπει να κάνετε!

Δείτε στις εικόνες που ακολουθούν πώς αντιμετωπίζεται το φαινόμενο:

Να αποφεύγετε τους υδατάνθρακες πριν τον ύπνο.

Να αποφεύγετε την παράλειψη γευμάτων ή δόσεων της φαρμακευτικής σας αγωγής.

Να προσαρμόσετε τη δοσολογία των φαρμάκων που λαμβάνετε.

Να λαμβάνετε επιπλέον δόση φαρμάκων τις πρώτες πρωινές ώρες.

Να προσαρμόσετε τις ώρες που λαμβάνετε την αγωγή σας.

Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για το ενδεχόμενο αλλαγής της φαρμακευτικής αγωγής, αλλά και για να εξετάσετε ποιες από τις παραπάνω στρατηγικές είναι καταλληλότερες για εσάς.

πηγή

Αφήστε μια απάντηση